Wybór e-mail marketingu do stworzenia wartościowej kampanii marketingowej jest perfekcyjnym wyborem, na który często decydują się firmy. Zdobycia oraz zaangażowanie odbiorców, przynosi efekty sprzedażowe bez konieczności wydania olbrzymich kwot na reklamę. Pomimo wielu zalet płynących z używania poczty email jako podmiotu kampanii marketingowej, brak wiedzy i doświadczenia może przyczynić się do popełnienia wielu błędów co w efekcie może zaprzepaścić projekt. Żeby do tego nie dopuścić unikaj błędów znajdujących się poniżej.

Słabo zdefiniowana grupa docelową
Zanim zdecydujesz się stworzyć listę mailingową warto zastanowić się kto jest Twoją grupą odbiorców. Zrozumienie tożsamości marki to pierwszy krok do stworzenia osobowości kupującego czyli reprezentanta klienta idealnego. Poznanie wieku czy płci grupy docelowej jest ważne, jednak zastanawiając się jakie cele i wartości cechują odbiorców, których zamierzasz zainteresować, masz większą szansę osiągnąć swoje cele. Wczucie się w klienta pozwoli Ci dogłębnie poznać jego potrzeby i lepiej zorganizować kampanie marketingową, która ma do niego trafić.
Proszenie o zbyt wiele danych osobowych
Bardzo łatwo zniechęcić odwiedzającego stronę klienta poprzez zbyt drobiazgową rejestrację. Jak wyżej wspomniano, analiza grupy docelowej to mocna strona kampanii marketingowej, jednak prośba o nadmiar informacji może okazać się zbędna, a nawet irytująca. Jedną z danych jakich klienci nie lubią podawać jest ich numer telefonu, dlatego w formularzu ogranicz się do danych które są konieczne. Dowiedziono, że krótsze formularze bardziej zachęcają odwiedzających stronę do ukończenia konwersji. Wzór jednego z najbardziej podstawowych a zarazem najbardziej praktycznych formularzy zawiera tylko 3 pola, czyli:
- Imię
- Nazwisko
- Poczta robocza
Redukcja listy mailingowej
Sukces udanej kampanii marketingowej płacący klienci regularnie wracający po więcej treści. Pozyskanie i długookresowe utrzymanie przy sobie lojalnej grupy odbiorców, pozwoli uniknąć marnowania czasu niezainteresowanych Twoją ofertą klientom, którzy nie otwierają wiadomości e-mail lub mogą zgłosić je jako spam. Regularne wykluczenie z listy mailingowej kontaktów, które nigdy nie dokonały konwersji i skupienie się na skłonnych podążać za Twoją ofertą w rezultacie przekłada się na uzyskanie wyższych zwrotach z inwestycji w kampanie e-mailowe. Jeśli chcesz pozyskać tematyczną listę mailingową zapraszamy do wykorzystania naszego narzędzia: skonfiguruj bazę mailingową.