Jakość wiadomości e-mail jest kluczem, aby się wyróżnić. Skrzynki odbiorcze są przepełnione, a poziom konkurencyjnych wiadomości e-mail jest wysoki, aby wysyłane przez Ciebie treści nie były pomijane ich podstawą musi być czytelność.

Korzyści płynące z czytelnej treści
Czytelność to wynik, który określa poziom czytania potrzebny do bezproblemowego przeczytania tekstu. Jeśli treść jest zbyt skomplikowana, większość ludzi go nie zrozumie lub nie będzie nawet próbowało. Za to zbyt prosty tekst może się wydawać prymitywny. Jest to istotne, ponieważ jeśli twój e-mail marketing jest napisany na niewłaściwym poziomie czytania dla Twoich odbiorców, nie będziesz umiał do nich trafić. Właściwie napisana treść, niesie za sobą wiele korzyści:
- Jasna treść wiadomości dla odbiorców
- Wzrost liczby otwarć
- Wyższe współczynniki konwersji strony docelowej
- Większa sprzedaż
Odkryj styl czytelników
Sposób bycia i specyfika Twoich czytelników to coś, na co powinieneś zwrócić rozsądną uwagę. Musisz upewnić się, że faktycznie piszesz dla swoich czytelników, a nie dla siebie. Używanie złożonych zdań i dużych słów może nie pomóc w przekazaniu swojego punktu widzenia. Upewnij się, że używasz prostej struktury zdań, aby e-mail był łatwy do odczytania. Nawet jeśli piszesz cotygodniowy biuletyn o specyfice naukowej, nadal musisz być przygotowany, że bombardowanie Twoich odbiorców technicznymi zwrotami i sformułowaniami nie ułatwi im czytać. Rozważ umieszczenie w witrynie linków, które kierują czytelników do dokumentacji technicznej w Twojej witrynie w celu uzyskania dalszych wyjaśnień. W ten sposób możesz zachować proste sformułowanie, krótkie wyjaśnienia i nadal dostarczać czytelnikowi dodatkowe informacje, jeśli będą tego potrzebować.
Odpowiedni format e-mail marketingu
Nasza uwaga jest coraz krótsza, co jest wynikiem zalewania nas informacjami ze wszystkich stron. Badania wykazały, że czas skupienia uwagi człowieka wynosił w 2018 roku około ośmiu sekund. Dodając do tego, że czytelnicy spędzają średnio 15-20 sekund na „skanowaniu” wzrokiem wiadomości e-mail, sprawia, że dobra czytelność jest jednym z istotniejszych czynników. Strategiczne wyodrębniając kluczowe informacje, masz pewność, że nie zostaną one nieświadomie pominięte przez odbiorcę.
Aby zapewnić przejrzystość wiadomości możesz zastosować:
- Listy punktowane lub numerowe
- Podtytuły
- Tekst pogrubiony, kursywa, kolory
Stosując się do części lub wszystkich wskazówek w tym artykule zapewne zwiększysz czytelność treści, które udostępniasz, co pozwoli Ci na stałe podnieść poziom Twojego e-mail marketingu.