Newsletter to forma komunikacji online, umożliwiająca wysyłanie wiadomości, wskazówek i aktualizacji dotyczących Twojej firmy produktu czy usługi. Klienci, chcąc otrzymywać te aktualizacje, muszą dołączyć do Twojej listy e-mailowej, podając swoje adresy e-mail, stając się jednocześnie Twoimi subskrybentami. Treści, które wysyłasz mogą prowadzić do zwiększonej sprzedaży np. produktu, poprzez bezpośrednie go reklamowanie, ale także do służą do zwiększenia ruchu na Twojej stronie czy budowania lojalnej grupy odbiorców. Zastosowanie się do paru praktycznych sprawi, że wysyłane przez Ciebie newslettery, będą owocną reklamą.
Określ odpowiednią funkcję
Newslettery mają wiele różnych form w zależności od osób, do których mają trafić. Mogą być sposobem na publikowanie aktualizacji dotyczących produktu jaki sprzedajesz, kanałem wiadomości promocyjnych lub narzędziem do dzielenia się wiadomościami o firmie.
Ważne jest, aby na początku zdecydować na czym ma się skupiać twój biuletyn, ponieważ, posiadanie próba posiadania wszechstronnego newsletteru odpowiadającemu wszystkim klientom, zazwyczaj skazana jest na niepowodzenie.
Jeśli Twoja marka oferuje szeroką gamę różnorodnych produktów i usług, zamiast ujmować wszystko w jednym informatorze znacznie lepszą opcją jest stworzenie wielu skutecznych newsletterów, dzięki czemu czytelnicy zawsze otrzymują treści skoncentrowane na rzeczach, na których najbardziej im zależy.
Po pierwsze edukacja po drugie promocja
Możliwe, że Twoi subskrybenci, nie będą chcieli słyszeć o polecanych produktach i usługach przez cały czas. Chociaż firma, którą prowadzisz odpowiada ich zainteresowaniom ciężko jest skupić ich 100% uwagi samą reklamą. Dobrym sposobem na to jest wysyłanie im atrakcyjnych treści edukacyjnych, związanych z branżą, w której się obracasz. Skupiając większość czasu na autopromocji, możesz osiągnąć odwrotny skutek niż zamierzałeś, za to promowanie aktualnych informacji z pewnością w większej mierze przyciągnie uwagę Twoich subskrybentów.
Skuteczny newsletter jest spersonalizowany
Zanim wyślesz e-mail pomyśl o swojej liście, ale nie o jej rozmiarze tylko osobach, które się na nią zapisały. Każdy użytkownik to inne środowisko. Postaraj się nie pisać do bezimiennego tłumu subskrybentów, zamiast tego spróbuj sprawić, żeby czuli się jakbyś osobiście napisał e-mail do każdego z nich. Dzięki temu, wiadomości kierowane do użytkowników zmienią się z niewyróżniających się na wciągające. Ukierunkowanie treści to duży krok do osiągnięcia skutecznego newslettera, sprawiający, że Twoi subskrybenci będą czekali na kolejny, a prowadzony tak e-mail marketing w dalszej perspektywie ma większą szansę odnieść sukces.
Odwiedź naszą sekcje usług i zapoznaj się z aktualną ofertą dot. tworzenia newsletterów.