Dobry wygląd e-maila równa się dobre pierwsze wrażenie, które liczy się przy przyciąganiu klientów do Twojej marki. Zatem wygląd wiadomości e-mail może mieć znaczący wpływ na jej pozytywny lub negatywny odbiór. Jak sprawić że, wiadomość cyfrowa będzie jednocześnie czytelna i zaimponuje odbiorcom?

Temat wiadomości e-mail
Na wiadomość e-mail składają się kilka części:
- Wiersz tematu
- Powitanie
- Główna treść.
- Zamknięcie
- Podpis
Wszystkie z elementów muszą ze sobą współgrać tworząc profesjonalny wygląd, ale pierwszą rzeczą jaką zobaczy klient jest temat. Dlatego jeśli chcesz uniknąć pominięcia dalszej Twojego maila przez adresata wiersz tematu e-powinien:
- Zwracać się do klienta po imieniu, e-maile o charakterze ogólnym mogą zostać uznane za spam
- Zwięźle i dokładnie opisz treść e-maila, dzięki temu zdołasz zachować uwagę zainteresowanych klientów
- Mieć odpowiednią długość (od 6 do 10 słów), zbyt krótkie tematy e-mailów prawdopodobnie zostaną odrzucone, natomiast zbyt długie – nieprzeczytane.
Dodatkowo chwytliwy temat wiadomości e-mail zachęci kogoś do jej otwarcia.
Odpowiednie kolory i czcionka
Profesjonalna i estetyczna czcionka, sprawi że Twoi subskrybenci z przyjemnością przeczytają Twoją ofertę. Klasyczne i czytelne czcionki często wybierane przez firmy to czcionki typu San Serif. Aby uniknąć monotonii użyj kolorów, które przyciągną wzrok czytelnika. W ten sposób ożywisz wygląd wiadomości e-mail, a wybierając odpowiednią barwę możesz podkreślić Twój przekaz. Każdy kolor ma inne znaczenie, dla przykładu zielony kojarzony jest ze spokojem, a czerwony podsyca pożądanie. Ważne elementy warto zaznaczyć jaskrawym kolorem oraz należy mieć na uwadze, aby użyte barwy nie utrudniały przeczytania tekstu na małym ekranie.
Odmień wygląd wiadomości e-mail używając obrazu
Obraz w wiadomości email zapewne zdoła szybciej przyciągnąć uwagę odbiorcy niż wyłącznie tekst. Dodając obrazy do wiadomości, należy wziąć pod uwagę kilka kluczowych kwestii:
- Jakość nad ilość . Zbyt wiele obrazów albo wiadomości zawierające tylko obrazy może powodować problemy z przeglądaniem wiadomości e-mail. Mając na uwadze, że Twoje obrazy mogą nie zostać przesłane ze względu na ograniczenia ustawione w wiadomości e-mail odbiorcy lub planu transmisji danych, używaj obrazów jako dodatek zamiast dominującej części wiadomości
- Tekst alternatywny. W razie braku możliwości pobrania obrazu na urządzenie lub gdy jest on zablokowany, Załączając tekst alternatywny do opisu obrazu masz pewność, że informacja zostanie przekazana odbiorcy.
- Rozmiar obrazu. Często zdarza się, że szeroki obraz może rozciągnąć list elektroniczny, co niekorzystnie wpływa na wygląd wiadomości email. W trosce o to, należy zadbać o odpowiedni rozmiar i sposób prezentacji obrazu.
W naszej ofercie posiadamy profesjonalną personalizacje wiadomości email, przejdź do usługi, aby dowiedzieć się więcej.