Kampanie e-mail to jedna z najskuteczniejszych form marketingu cyfrowego, jakie mamy do dyspozycji. Składają się z serii newsletterów wysyłanych w przypadku wcześniejszego pozyskania adresu e-mail klienta. Odpowiednio realizowane, spersonalizowane kampanie mają zaskakująco dużą przewagę pod względem skuteczności w stosunku do innych form reklamy.

Powitalny e-mail
Pierwsza wiadomość to szansa na przedstawienie swojej marki nowemu subskrybentowi i możliwość zbudowania z nim stałej relacji. Wiadomości powitalne mają stosunkowo wysoki współczynnik otwarć, ponieważ konsumenci mając po raz pierwszy bliższy kontakt z Twoją marką szukają czegoś co ich zainteresuje. Biorąc to pod uwagę warto zastanowić się nad serią pierwszych wiadomości, którą kierujesz do potencjalnego klienta, żeby w angażujący sposób przedstawić swoją firmę czy usługę i zachęcić go do zakupu. Planując serię powitalną, weź pod uwagę priorytet wiadomości, a także częstotliwość wysyłania. Dostarczenie do odbiorcy zbyt wielu e-maili w krótkim okresie czasu, prawdopodobnie sprawi, że poczuje się on obciążony ich liczbą, a Twoja kampania e-mail na starcie stanie się nieefektywna.
Media społecznościowe
Szybko rozwijające się media społecznościowe są idealnym środowiskiem dla reklamy, ponieważ potrafią wpłynąć na zachowanie lojalności części konsumentów. Umiejętne z nich korzystanie pozwala pozyskiwać coraz więcej adresów e-mail co przekłada się na wyższe wyniki sprzedaży. Uwzględnienie lokalizacji rejestracji do newslettera w postach zwiększa Twoje szanse na zdobycie obiecujących potencjalnych klientów. Spróbuj pytać o e-mail przy różnych okazjach, ponieważ nie każdy klient zobaczy jeden formularz rejestracji. Platformy społecznościowe, takie jak Facebook czy Twitter, pozwalają bezpłatnie komunikować się z innymi użytkownikami. Publikując posty w tych miejscach w kreatywny sposób zachęcaj do pozostawiania adresów e-mail klientów.
Chwytliwy temat kampanii marketingowej
Ważne jest, aby realizując swój projekt kampanii marketingowej wykazać się kreatywnością, aby jego działania wzbudzały ciekawość u odbiorców. Oprócz gry słownej czy chwytliwych tematów prostymi sposobami, które z pewnością przyciągną wzrok są zabiegi takie jak: pogrubienie, kursywa i emotikony. Taktyka może mieć ogromny wpływ na sukces Twojej kampanii e-mailowej, zwiększając współczynniki otwarć wiadomości e-mail, a ostatecznie współczynniki konwersji klientów. Dobry temat ma przyciągnąć subskrybenta i zachęcić go do przeczytania całej treści.
Szybkim sposobem umożliwiającym generowanie klientów jest wykorzystanie narzędzi z naszego sklepu.