Newsletter

Bądź na bieżąco z naszymi nowościami!

Koszty tworzenia bazy mailingowej, czy naprawdę jest tak drogo?

Nie zamykaj oraz nie odświeżaj przeglądarki. Trwa tworzenie bazy mailingowej.

Powiadomimy Cię o zakończeniu danego procesu wiadomością email.

Klienci uważają, że otrzymywanie wiadomości e-mail jest bardziej osobiste niż komunikacja cyfrowa. Marketing bezpośredni wymaga dużo czasu, inwestycji i ciężkiej pracy. Jednak istnieją sposoby jak możesz zaoszczędzić czas i obniżyć koszty, dbając o kilka rzeczy. 40% sukcesu kampanii pochodzi z list mailingowych. Dlatego kupując odpowiednie listy, szybko i celnie dotrzesz do potencjalnych klientów.

Jeżeli zastanawiasz się czy warto kupić listę mailingową i jakie czynniki wpływają na jej koszt, to ten artykuł pozwoli Ci dowiedzieć się wszystkiego co musisz wiedzieć o kosztach tworzenia bazy mailingowej.

Koszty tworzenia bazy mailingowej

Koszty związane z tworzeniem bazy mailingowej?

Cena e-mailowej listy marketingowej zależy od jakości e-maili i rodzaju osoby, która znajduje się na liście. Oto kilka czynników, które wpływają na koszt listy e-mailowej:

  • Rozmiar listy
    Na rynku dostępne są listy mailingowe zawierające mniej niż tysiąc nazwisk lub więcej niż milion. Rozmiar Twojej listy powinien odpowiadać Twoim celom marketingowym. Najważniejsze jest, aby zdecydować jak dużą ma być kampania i kupić listę marketingową dostosowaną do rozmiaru.
  • Koszt
    Przy zakupie list adresowych opłata zostaje naliczona za 1000 nazwisk. Listy zazwyczaj wahają się od 250zł do 400zł, a listy specjalistyczne kosztują od prawie 600zł do 800zł lub więcej. Dodatkowo jeżeli interesują Cię numery telefonów lub biznesowe listy e-mail, to kwota ich nabycia jest zdecydowanie wyższa. Koszt powinien pomóc ci określić, jakich rozmiarów listę możesz kupić odpowiednią dla Twojego budżetu.
  • Opis
    Opis listy jest bardzo ważny, dzięki niemu będziesz miał pewność, że kupujesz listę właściwą, aby dotrzeć do Twojego rynku. Opis ten zawiera informacje o historii i źródle listy oraz typ profilu, który reprezentuje kupujących. Jeśli te informacje są zgodne z rynkiem docelowym, znacznie ułatwi Ci to podjęcie decyzji.
  • Dostępne selekcje
    Są to filtry, których można użyć do udoskonalenia  listy. Im więcej dostępnych selekcji, tym lepiej będzie można uszczuplić listę do rynku docelowego.
  • Częstotliwość aktualizacjiZaktualizowana lista zapewni lepsze zwroty, a przy tym uniemożliwi wysyłanie kampanii do osób, które nie korzystają już z określonych adresów e-mail. Zanim kupisz listę dowiedz się kiedy była ostatnio aktualizowana i upewnij się, że proces ten nie zaszedł wcześniej niż rok temu.

Zakup czy wynajem

Przed podjęciem decyzji czy i gdzie kupić listy mailingowe, powinno się dokładnie ustanowić swoje wymagania i budżet.  Dodatkowo oprócz kupna możesz zdecydować się na tymczasowe wypożyczenie. Kupowanie list mailingowych oznacza, że ​​otrzymujesz pełną własność list. Możesz użyć ich dowolną ilość razy i dla dowolnej kampanii. Nie ma ograniczeń dotyczących ram czasowych ani celu użytkowania. Jeżeli koszty tworzenia bazy mailingowej zniechęcają Cię, dobrym rozwiązaniem będzie wypożyczenie listy e-mail. Dzięki temu zaoszczędzisz pieniądze oraz będziesz mógł przekonać się czy przygotowana przez daną platformę baza mailingowa spełnia Twoje oczekiwania. Pamiętaj, że decydując się na wypożyczenie uzyskujesz jednorazowy dostęp na określoną ilość czasu.

Korzyści płynące z zakupu bazy mailingowej

Zakup listy e-mailowej to najlepszy i najtańszy sposób na zwiększenie zasięgu marketingowego firmy, co potwierdza wielu profesjonalistów. Jeżeli ten powód nie jest wystarczająco przekonujący oto inne mocne strony, jakie daje kupno bazy mailingowej

  • Listy e-mailowe pomogą Ci uściślić zakres działalności firmy, zwłaszcza jeżeli skorzystasz z ukierunkowanych list e-mailowych. Wybierając kryteria klientów, takie jak ich wiek, dochody i historia zakupów, dokładnie przefiltrujesz listę e-mailową dzięki czemu możesz osiągnąć najlepszy zwrot dochodów.
  • Możesz jednocześnie wysyłać wiadomości do wielu odbiorców.
  • W razie potrzeby dokonasz szybkich zmian za pomocą list e-mailowych, co zaoszczędzi Twój cenny czas.