Newsletter

Bądź na bieżąco z naszymi nowościami!

Lista mailingowa - niezbędnik skutecznej kampanii marketingowej

Nie zamykaj oraz nie odświeżaj przeglądarki. Trwa tworzenie bazy mailingowej.

Powiadomimy Cię o zakończeniu danego procesu wiadomością email.

Marketing E-mailowy

Ponad 83% działów marketingowych w firmach działających na zasadach typu business-to-business (B2B) organizuje kampanie email w ramach swojej strategii content marketingu. Marketing e-mailowy to bardzo opłacalny sposób komunikowania się marek z klientami, a biuletyny e-mailowe są niezbędnym elementem każdej strategii marketingu e-mailowego. Jednak, aby prowadzić dany rodzaj marketingu musisz posiadać bazę odbiorców.

Tworzenie bazy emaili

lista mailingowa oraz kampania marketingowa powiadomienia

W celu zebrania odbiorców przyda Ci się bazę mailingowa. Najczęstszym sposobem do jej pozyskania jest ręczne wyszukiwanie firm i przepisanie danych wartości do listy mailingowej – co zajmuje mnóstwo czasu. Małe firmy nie mogą sobie pozwolić, a kupno gotowych baz mailingowych nie zapewnia dynamicznej ceny, która uzależniona jest od liczby rekordów, co wymaga od inwestora pozyskania np. kilku tysięcy email, do których nawet nigdy nie napisze. Dodatkowo ważne jest dzielenie odbiorców ze względu na kategorię przedsiębiorstwa, co umożliwia wysyłanie bardziej ukierunkowanych komunikatów i spersonalizowane dywersyfikowanie potencjalnych odbiorców. Niestety dana czynność to nie tylko jednorazowe wydarzenie – powinna to być strategia cykliczna. Dobra baza danych może być wykorzystana jako narzędzie marketingowe, które pomoże zwiększyć sprzedaż Twojej firmy.

Wysyłanie email

Posiadając bazę odbiorców, możesz przejść do zaplanowania sposobu dostarczenia im wiadomości. Dosyć popularnym zjawiskiem jest, że zaczynające firmy w sprzedaży online, start-upy nie poświęcają czasu i pieniędzy na stworzenie indywidualnego środowiska komunikacyjnego. Racjonalnie wykorzystuje się do tego celu dostępne w sieci darmowe lub płatne aplikacje. Dostępne komunikatory dostarczają sporych możliwości do analizowania postępów prowadzonej listy mailingowej, zaawansowane funkcje dostosowania wyglądu wiadomości email.

Kampania email

Kiedy masz już bazę email i sposób dostarczania wiadomości, czas przejść do szczegółów czyli treści. Nie używaj zwodniczych tematów. Unikaj nadmiernego używania „sprzedażowego” języka (są to słowa wyzwalające spam, takie jak „kup”, „wyprzedaż”, „rabat” lub „gotówka”). Ważnym jest sposób używania elementów spersonalizowanych. Oprócz imienia, nazwiska, może to być data urodzenia, którą można wykorzystać do złożenia życzeń odbiorcy, ale również poinformować np. o nowościach w Twojej firmie. Ważnym elementem w tworzeniu kampanii mailowej jest wykorzystanie kontrastujących kolorów, które nie są jednocześnie jaskrawe. Pomimo, że siła komunikatorów czasu rzeczywistego, liczba osób korzystających  z poczty email (zwłaszcza w celach służbowych) rośnie z każdym rokiem. Może to być jedna z najstarszych form komunikacji cyfrowej, ale e-mail nadal króluje, jeśli chodzi o użytkowanie.

Call to action – niezbędnik listy mailngowej

Ważnym elementem w email do firm jest dodanie zachęcającego wezwania do działania. Jednak nie może pojawić się znikąd, powinien być obecny na końcu treści w jednym miejscu. Czasami ludzie, którzy nawet nie pomyśleli o zasubskrybowaniu lub podaniu swojego adresu e-mail, mogą zmienić zdanie i dać Ci szansę. Ważne jest to, aby forma call to action nie była w formie wyskakującego okienka typu pop-up, a przykuwającego oko elementu.