Newsletter

Bądź na bieżąco z naszymi nowościami!

Marketing internetowy - sposoby na pozyskiwanie klientów 

Nie zamykaj oraz nie odświeżaj przeglądarki. Trwa tworzenie bazy mailingowej.

Powiadomimy Cię o zakończeniu danego procesu wiadomością email.

marketing internetowy

Oferowane online usług oraz produktów to forma marketingu internetowego, która obejmuje metody i platformy komunikacji z klientami, takie jak strona internetowa, poczta e-mail, media społecznościowe i reklama online. Mając na uwadze jego znaczącą rolę w biznesie warto wiedzieć jak należycie z niego korzystać. 

Czy potrzebuję marketingu internetowego dla mojej firmy?

Marketing internetowy już jakiś czas temu stał się powszechny, a w tym momencie różnorodne firmy uważają go za wręcz obowiązkowy. Wpływ ma na to ilość czasu spędzanego w Internecie przez przeciętnego klienta na czynnościach takich jak sprawdzanie poczty e-mail czy przegląd mediów społecznościowych, a także wiele innych.
Internetowe metody wyszukiwania, porównywanie ofert aby ostatecznie podjąć świadomą decyzji zakupów to możliwości, z których konsumenci korzystają regularnie. Zważywszy na to, że 40% zapytanych korzystających z wyszukiwarki Google twierdzi, że po raz pierwszy szukała za jej pomocą produktu lub usługi, a procent ludzi robiących zakupy online stale rośnie, marketing internetowy może mieć dodatni wpływ na promowanie marek, produktów czy usług, a w efekcie przyczynić się do pozyskiwania klientów. 

Reklama w mediach społecznościowych

Jedną z opłacalnych strategii marketingu internetowego jest reklama w mediach społecznościowych. Istnieje wiele platform, za pośrednictwem których można dotrzeć i pozyskać klientów. Najbardziej popularne z nich, które dadzą pewność trafienia do szerokiego grona odbiorców to: 

Facebook 
Instagram 
Pinterest 
Youtube 

Dodatkowo skupiając się na informacjach o użytkownikach gromadzonych przez platformy mediów społecznościowych możesz wybrać konsumentów, którzy wykażą największe zainteresowanie Twoją ofertą. Aby zwiększyć ruch oraz zaangażowanie, co za tym idzie sprzedaż, korzystne będzie zachęcenie ich angażującymi typami reklam w mediach społecznościowych. 

Influencer marketing

Zyskującą popularność opcją marketingu internetowego jest zaangażowanie w reklamę Influencera, gdyż dla zbudowanej wokół niego społeczności jest on swego rodzaju autorytetem. Influencerzy, którzy mają aktywną, sporą publiczność (zwykle w mediach społecznościowych) mogą posłużyć jako reklama do pozyskiwania klientów, ponieważ mając ich zaufanie są w stanie wpłynąć na wybory odbiorców. Praktyka współpracy z Influencerami pozwala promować produkty i usługi, jednak zanim wybierzesz odpowiednią osobę, która będzie kojarzona z Twoją firmą, zwróć uwagę aby jej zasięgi spełniały Twoje oczekiwania, a wizerunek i reputacja korzystnie wpływały na Twoją markę.