Kampania marketingowa jako metoda komunikacji z rynkiem jest zbiorem działań i wysiłków, których celem jest dotarcie i pozyskanie klienta oraz umocnienie pozycji firmy. Dzięki jej działaniom możliwe jest szybsze osiągnięcie celów SMART firmy takich jak wprowadzenie nowego produktu czy zwiększenie jego sprzedaży.

Działanie Kampanii Marketingowych
Kampanie marketingowe promując produkty, działają za pośrednictwem różnych rodzajów mediów, takich jak prasa, telewizja, radio czy platformy internetowe. Jedną z opcji reklamy w Internecie jest następca e-mail marketingu – newsletter, którego przewaga nad konkurencyjnymi środkami masowego przekazu nie ogranicza się do kosztu. Dostosowanie przekazu do konkretnych odbiorców, jest kolejną zaletą sprawiającą, że reklama za każdym razem trafiając w cel, którym jest potencjalny klient, zbliża firmę do zrealizowania założonego planu.
Jak stworzyć dobry newsletter?
Newslettery wysyłane są do osób, które wcześniej wyraziły na to zgodę, ponieważ, coś wzbudziło zainteresowanie otrzymywaniem informacji o Twojej firmie. Dlatego wysyłając biuletyny, podaj nadawcę z nazwą swojej firmy, którą klient będzie mógł łatwo zidentyfikować. W przeciwnym razie większość czytelników prawdopodobnie go nie otworzy, myśląc, że ma do czynienia z masowym wysyłaniem wiadomości e-mail.
Głównym elementem odpowiedzialnym za uzyskanie dobrego wskaźnika otwarcia jest temat. Dobrze napisany jest zwięzły, obiektywny oraz kreatywny co pozwoli zwrócić uwagę czytelnika.
Jeśli chodzi o treści, umieszczane w newsletterach powinny mieć charakter głównie edukacyjny. Dodatkowo odpowiednio ukierunkowane i wysyłane spotaradycznie, pozwolą zbudować empatię u czytelnika oraz generować autorytet w temacie, na którym opiera się Twój biznes.
Zastosowanie newslettera przez popularne firmy
Adidas
Newsletter Adidasa oprócz spersonalizowanego języka oferuje subskrybentom dostęp do wyprzedaży na dzień przed jej upublicznieniem. Dzięki tej taktyce tworzy lojalność wobec marki i zwiększa skuteczność kampanii marketingowej.
Spotify
Spotify w swoim biuletynie pokazują najczęściej odtwarzane utwory docelowych klientów, ulubionych wykonawców i gatunki, oraz łączny czas w tym najbardziej aktywne dni użytkownika spędzone w Spotify. W e-mailu znajduje się również link, który przeniesie subskrybenta do stworzonej dla niego playlisty.
Play Station
Na biuletynie Play Station widnieje imię i nazwisko odbiorcy, całkowitą liczbę zdobytych przez niego trofeów oraz łączną liczbę godzin gry. Dodatkowo, zachęca użytkowników do dalszej gry!
Chcesz dowiedzięć się więcej o prowadzeniu strategii marketingowych? – śledz nasze artykuły!