Kiedy chcesz przekazać coś o swojej marce lub sprzedać produkt, e-mail marketing jest jednym z najbardziej opłacalnych sposobów na zrobienie tego ze względu na wysoki procent zwrotu z inwestycji. Gdy konsumenci są zdecydowani kupić dany produkt lub usługę, często szukają ulubionych sklepów przy pomocy poczty elektronicznej, dlatego warto pozyskiwać adresy e-mail odbiorców. Problemem może być sytuacja, w której skrzynka odbiorcza użytkowników jest przepełniona różnorakimi ofertami, a wyróżnienie się wśród nich wydaje się niemożliwe. Rozwiązaniem jest opracowanie skutecznej kampanii marketingowej, które pozwoli wyróżnić Twoją markę spośród pozostałych.
Niezawodność e-mail marketingu
Większość firm prowadzi wiele strategii marketingowych należą do nich np. płatna reklama i marketing w mediach społecznościowych lub programy polecające i marketing treści. Niezależnie od strategii marketingowych, które wybierzesz, ważne jest, aby uwzględnić w nich e-maile. Kampanie e-mailowe to jeden z najskuteczniejszych sposobów przekazywania informacji o Twojej marce. Odpowiednie realizowane generują większą sprzedaż co wynika z analizy przeprowadzonej w 2015r. oraz przyciągają ruch do witryny Twojej firmy. E-maile to bardziej bezpośredni sposób nawiązywania kontaktu z odbiorcami i budowania z nimi relacji opartej na zaufaniu i wiarygodności. Jeśli Twoi klienci mogą skontaktować się z Tobą bezpośrednio, jest bardziej prawdopodobne, że będą nadal wspierać Twoją firmę. Z e-mailami możesz robić nieskończone rzeczy. Możesz opowiedzieć historię o swojej marce, możesz sprzedawać produkty lub usługi, możesz dzielić się ważnymi wiadomościami. E-maile to skuteczny sposób na poprawę strategii marketingowej i osiągnięcie celów biznesowych.
Okienko pozyskujące adresy e-mail
Aby mieć możliwość prowadzenia kampanii marketingowej drogą elektroniczną, musisz pozyskać klientów a dokładniej ich adresy e-mail. Jednym ze sposobów generujących dużą grupę odbiorców są wyskakujące okienka w wiadomościach e-mail. Spora grupa odbiorów, uważa tą technikę za irytującą, pomimo to jest to skuteczny sposób na zwiększenie rejestracji, tym samym na pozyskanie nowych adresów e-mail. Rozważenie czasu i miejsca, w którym pojawi się okienko, może sprawić, że forma ta stanie się bardziej przyjazna dla potencjalnego klienta, a pojawiająca się w nich informacja o benefitach takich jak kody rabatowe dodatkowo przykuć jego uwagę i zachęcić do rejestracji. Firmy korzystają ze strategii pojawiającego się okienka, gdy użytkownik sygnalizuje zamiar wyjścia z karty, co nie utrudni użytkownikowi czytania treści i nie zniechęci go do danej marki na starcie.
Listy e-mailowe twoich klientów
Większość stron internetowych posiada listę e-mailową. Jeśli witryna lub blog potencjalnego klienta zawiera biuletyn , zapisz się do jego listy adresowej, ponieważ wiele biuletynów jest wysyłanych z osobistego adresu e-mail. Może to być szybki i łatwy sposób uzyskania adresu e-mail, którego szukasz. Nawet jeśli jest wysyłany z ogólnego adresu, odpowiedź na jeden z biuletynów, aby podzielić się opinią lub zadać wnikliwe pytanie, a możesz otrzymać odpowiedź. Może to pomóc w zbudowaniu relacji z potencjalnym klientem i daje większą szansę na zdobycie jego osobistych adresów e-mail w przyszłości.