Wysyłanie odpowiednich wiadomości e-mail dla każdego z Twoich subskrybentów może pochłaniać czas. Jeżeli chcesz zaoszczędzić znaczną jego część dobrym ruchem będzie zautomatyzowanie poczty e-mail. Dzięki temu, na podstawie działań klientów wiadomość e-mail będą wysyłane i we właściwym czasie i do właściwej osoby, z informacjami, które są dla niej istotne.
Działanie automatycznych e-maili
Zanim zaczniesz korzystać z automatycznej platformy pocztowej, powinieneś mieć przyswojonych parę terminów, dzięki czemu łatwiej ci będzie zrozumieć działanie tego procesu. Aby Twoja koncepcja byłą wykonana należycie, musisz ją odpowiednio przedstawić. Terminy przestawione poniżej są podstawami, które musisz znać aby sprawnie i efektownie prowadzić kampanię e-mail.
- subskrybuj:decyzja użytkownika, aby otrzymywać aktualizacje wiadomości e-mail
- spam: wysyłanie wiadomości e-mail do osób, które nie zgodziły się na ich otrzymywanie
- anulowanie subskrybcji: klient zrezygnuje z pozostanie na Twojej liście e-mailowej.
- wyzwalacz: zdarzenie, wywołujące wysłanie wiadomości e-mail
- sekwencja:częstotliwość wysyłania wiadomości po wystąpieniu zdarzenia
- współczynnik odrzuceń: stosunek niedostarczonych wiadomości e-mail.
- CTR (współczynnik kliknięć): wskaźnik kliknięć w link wysyłanych wiadomościach
Automatyzacja w kilku krokach
Kiedy znasz już podstawowe pojęcia i rozumiesz ideę automatyzacji wiadomości e-mail pora przejść do praktyki. Proces wysyłania e-maili w ten sposób jest łatwy dzięki wyspecjalizowanym aplikacjom. Koncepcja jest bardzo prosta: po utworzeniu kampanii e-mail skonfiguruj wyzwalacz, które aktywuje automatyczne wysyłanie. Często wybieranym przez firmy wyzwalaczem jest np. zapisanie się do newslettera.
- Zainstaluj narzędzie do e-mail marketingu. Aby rozpocząć, potrzebne Ci będzie oprogramowanie do automatyzacji poczty e-mail.
- Stwórz listę e-mailową. Przygotuj listę subskrybentów, do których chcesz wysyłać automatyczne e-maile. Utworzysz ją dzięki formularzom rejestracji. Pora na segmentację listy. Zrób to zważając na zainteresowania oraz strefa czasowa, w której mieszkają twoi klienci.
- Stwórz wyzwalacz automatyzacji, może być to wcześniej wspomniany zapis do newslettera.
- Stwórz kampanie e-mailowe. Zaprojektuj wiadomości e-mail, dla każdego z segmentu subskrybentów.
- Aktywuj automatyzację. Wybierz czas wysłania każdej z automatycznej kampanii, a następnie włącz ją.
Zalety automatyzacji kampanii email
Oprócz zalet wspomnianych na początku artykułu, zautomatyzowanie procesu wysyłania e-maili niesie za sobą o wiele więcej korzyści. Dla przykładu, klienci istniejący na liście e-mailowej, którzy nie kupują już rzeczy od Twojej marki. Dzięki utworzeniu spersonalizowanych wiadomości e-mail z ofertami specjalnymi lub kodami rabatowymi zwiększysz szansę, że z powrotem wrócą do Twojego sklepu. Pamiętaj, że wyzwalanie różnych wiadomości e-mail dla różnych zdarzeń, skutecznie zwiększy Twoją trafność, a dzięki automatyzacji możesz stworzyć kilka różnych kampanii e-mail, które przez zwiększenie ilości subskrybentów przyczynią się do zwiększania przychodów firmy.
Jeśli jesteś zainteresowany automatyzacją kampanii email, zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą w sekcji usługi.