Krótka historia poczty elektronicznej
Początki komunikacji poprzez wiadomości E-mail w zasadzie równa się początkom funkcjonowania Internetu. Pierwszy przykład wykorzystywania poczty elektronicznej możemy znaleźć na komputerach MIT w 1965 roku. Autorami tego pomysłu byli: Louis Pouzin, Glenda Schroeder i Pat Crisman. Użytkownicy komputerów zostawiali wiadomości dla innych użytkowników, którzy mogli zobaczyć wiadomość przy następnym logowaniu. System ten był skuteczny, pod warunkiem regularnego korzystania z komputera przez osoby które chciały się ze sobą kontaktować.
Rozprzestrzenienie praktycznego użycia wiadomości e-mail
W 1969 roku powstała sieć komputerów wewnątrz Departamentu Obrony Stanów Zjednoczonych, która pozwalała na komunikację wewnątrz organizacji. Koncepcja komunikacji emailowej pomiędzy komputerami okazała się bardzo praktyczna i szybko zaczęła się rozprzestrzeniać. W 1992 roku termin poczta elektroniczna została zastąpiona słowem email, a korzystanie z Internetu stało się bardziej rozpowszechnione. W ciągu następnych kilku lat powstawały aplikacje Echomail, Hotmail i Yahoo, które ukształtowały krajobraz Internetu i poczty e-mail.
Rozwój technologii mailowej
Pod koniec lat 90, technologia stała się bardzo popularna – wzrost do 55 milionów aktywnych użytkowników na świecie. W roku 1999, liczba wzrosła już do 400 milionów. Obecnie ciężko znaleźć osobę, która nie posiada swojej skrzynki email, a większość osób posiada więcej niż jeden adres. Adresy email stały się niemal tak rozpowszechnione jak numery telefonu. Jednym z niefortunnych skutków ubocznych poczty elektronicznej jako taniej metody dotarcia do mas jest spam. Niechciane wiadomości email, które zawsze pochodziły ze złych operacji, stały się dużym problemem i najprawdopodobniej najbrzydszą blizną w historycznej przeszłości poczty elektronicznej (e-mail).
Jak skutecznie docierać do odbiorców poprzez wiadomości email?
E-mail był i być może jeszcze przez długi czas będzie, jednym z niezbędnych środków komunikacji. W końcu sfera technologii nie jest przewidywalna. Zawsze będzie nowy produkt, pomysł, koncept, trend i innowacja, która trafi w gusta kupującego i pozostawi ślad. Pewne jest to, że wiadomości email odegrały ogromną role w historii. Zarówno możliwość komunikacji, jak i rozwój Internetu są ogromnymi osiągnięciami naszych czasów. Przy wykorzystaniu narzędziu Tabulari możesz w prosty sposób wygenerować listę mailingową odbiorców do których najbardziej żądasz dotrzeć.