Zdecyduj się na odpowiednią strategię marketingową. Lista ścieżek, które możesz wybrać wydaje się nieskończona. Reklamy, optymalizacje wyszukiwarek, media społecznościowe, wydarzenia w sieci oraz kampanie mailingowe. Która z nich jest najlepszą strategią marketingową?
To dość trudne pytanie, ponieważ nie ma jednej strategii marketingowej, która zwiększałaby sprzedaż dla wszystkich firm. Różne firmy wymagają różnych strategii w zależności od wielu zmiennych takich jak: typ klientów, wartość sprzedawanego produktu lub usługi. Ważny jest również cel naszej kampanii marketingowej, czy skupiamy się na pozyskaniu czy utrzymaniu klientów.
Zamiana potencjalnych klientów w kupujących klientów
Kolejnym krokiem, po podjęciu decyzji o obraniu strategii marketingowej jest zmiana potencjalnego klienta w klienta, który kupuje nasze produkty. Jednym z błędów popełnianych przez firmy jest oddzielenie sprzedaży od marketingu. Jednak pierwsze jest powiązane z drugim.

Rozwijanie istniejących relacji z klientami
Trzecią podstawową funkcją marketingową jest utrzymanie klienta – skup się na tym co Twoja firma może zrobić, aby nie tylko utrzymać, ale także rozwinąć istniejące relacje z klientami. Rolą marketingu jest śledzenie zmieniających się potrzeb klientów oraz upewnienie się, że produkty i usługi Twojej firmy spełniają potrzeby, lepiej niż konkurencji.
Marka – tego potrzebujesz
Każda firma, niezależnie od wielkości, obszaru działania- potrzebuje własnej marki. To coś więcej niż logo, wpadające do ucha hasło, czy charakterystyczny kolor. Dobrze prowadzona marka łączy się emocjonalnie ze swoimi klientami i dostarcza im to czego oni oczekują. W ten sposób zapewnisz swojej firmie solidny grunt do prowadzenia biznesu w dobrych relacjach z klientami.